středa 9. března 2011

En känsla av total lycka och eufori

Velmi povedené review na desku Above and Beyond...

Pocit jako vidět znovu starého přítele

Moje první setkání se skupinou Mando Diao si pamatuju jakoby to bylo včera. Bylo to ráno před devíti lety, z pozadí se ozývala ZTV zatímco já jsem byl v koupelně a čistil si zuby. Když začalo znít intro písně The Band netrvalo mnoho sekund než jsem se přemístil z koupelny do televizního pokoje. Za tři minuty a dvacet vteřin se moje indiferentní ranní nálada změnila v pocit totálního štěstí a euforie. Takový pocit jaký může v těle vytvořit jen zatraceně dobrá píseň.

Když se na konci písně objevil ten malý titulek, a já viděl,  že skupina v onom videu byla Mando Diao, vyměnil jsem domácí oblečení za džíny a odešel rozhodným krokem do místního obchodu s deskami. Mando Diao bylo můj lístek do světa hudby a netrvalo dlouho než jsem si zamiloval každou píseň z jejich debutového alba Bring´em in.

Dneska mám k Mando Diao velmi silné pocity ne nepodobné těm, co člověk chová ke starému kamarádovi. Člověk ví, že jeho osobnost tu není jen pro jednoho a taky, že ho nevidíš tak často jak jsi ho kdysi vídal. Tak nějak je to i s hudbou Mando Diao. Láska stojí na hodně solidní a pevní zemi, ačkoliv už se nevídáme tak často a pravidelně jako předtím. V mých očích je jen málo živých vystoupení, které se můžou vyrovnat s touto skupinou, ačkoliv jejich poslední deska tak úplně nepasovala do mého gusta. Písně byly někdy příliš plytké a byly až příliš různorodé na to, aby vytvořily kvalitní celek.

Proto to byl pro mě nový povznášející pocit, když jsem zapnul jejich nejnovější dílo Mtv Unplugged – Above and Beyond. Deska se skládá výhradně z acoustických písní a to je formát, který sedne Mando Diao naprosto excelentně. Jejich krásná melodie a texty mají tak více prostoru, vyniká více jejich zpěv a hlas, což jsou mimojiné výrazné rysy skupiny. Jejich nejnovějším hitům Gloria a Dance With Somebody prospívá více tato nahá acustická verze. Nejlepší písní je možná Bleeker Street Simona a Garfunkela, kde Gustaf Norén a Björn Dixgård předvedli dokonale úžasnou souhru. Pro ty, kdo se ještě nedokázali seznámit s Mando Diao, je tady výborná příležitost to udělat. Ty druhé, vítám zpět. 

Žádné komentáře:

Okomentovat