čtvrtek 20. ledna 2011

Som team är de helt beroende av varandra

Čas na další starý rozhovor vytažený ze šuplíku a přeložený ze švédštiny...tentokrát jeden z těch absolutně nejlepších... 


Björn o Gustavovi: 

Co je na Gustavovi nejlepší? 

Gustaf je velmi uzavřený a trvá dlouhou dobu ho poznat. Ale když to člověk dokáže, najde v něm fantastického přítele. Vždycky mi dochází jak neuvěřitelný je to pocit, když spolu píšeme písně. Máme ten stejný cíl.

Co je na Gustavovi nejhorší?

Umí být bezcitný, aniž by si to uvědomoval. Někdy ho musíme při interních diskuzích stáhnout zpátky na zem, to tehdy, kdy vyžaduje právo veta a jde proti zbytku skupiny v různých rozhodnutích.

Kdy je Gustaf nejkrásnější?

Na scéně. Tam z něj vyzařuje přirozená smyslnost.

Gustaf o Björnovi:

Co je na Björnovi nejlepší?

On si absolutně neuvědomuje svůj talent. To ho dělá velmi nestrategickým, což je ovšem dobrá vlastnost pro skladatele. Je tak daleko od nahrávací společnosti jak jen může člověk být. Někdy on udělá užasný věci a já neudělám nic.

Co je na Björnovi nejhorší?

Občas je příliš citlivý. Björn je hrozně horkokrevný a to zvláště v kombinaci s alkoholem. Někteří to jistě vidí jako dobrou vlastnost, ale tohle je tvrdá branže. Člověk by v ní neměl být křehký.

Kdy je Björn nejkrásnější?

Když mluví s lidmi, to je to, co má rád. V tu chvíli se mu objevuje ve tváři ten zcela nevědomý pohled Jamese Deana, který křičí: ´Teď půjdeme k tobě domů´. On dokáže flirtovat s jakkoukoliv holkou, od letušky po holku z branže. Opravdu bych si přál mít takovou schopnost. Ale já prostě vypadám jako vrah.

Tři názory na Gustava a Björna:

Björn Olsson, producent:

Gustaf je jediný kytarista se kterým jsem kdy pracoval, který nedokázal naladit svojí vlastní kytaru. On mi jen dal svůj kabel a očekával, že se o to postarám. Jinak co je pro Gustava nejtypičtějsí, to je jeho neustálá ukecanost a potřeba organizovat. Domnívám se, že to má co dělat s tím, že je nejstarší ze všech sourozenců, proto je to pro něj něco jako reflex. Jít proti němu znamená, že on zuří dokud není přesvědčen, že vyhrál. Nebo dokud neuvěří, že vyhrál.
Björn je naproti tomu mnohem víc vyzrálý. Je stejně velký vůdce jako Gustaf, ale rozvážnějším způsobem. Když Björn zuří, já vím že Gustaf navzdory všemu sedí a chvěje se, protože se ho bojí.

Malin Holmlin, Björnova máma:

Björn a Gustaf jsou dva velmi jemní a hlubocí kluci. Vedla jsem s nimi hodně závažných rozhovorů o životě, hudbě a 60 letech. První chvíle s Mando Diao byla skutečně nádherná. Pamatuju si všechny ty boty v hale a kluky, kteří seděli a pili čaj.
Jediná těžkost byla, že nepřišli večer včas domů a že všechno jejich oblečení v Borlänge bilo do očí. Všechno kupovali v ´Emmaus´ Second Handu. Björn chodíval okolo v kostkované košili, semišovém kabátě a s vousy. Vypadal jako bezdomovec.
(Pozn. Emmaus - ...například tento ve Stockholmu...obyčejný ´sekáč´.. )

Victor Norén, Gustavův mladší bratr:

Většina ani neví, že Mando Diao začínalo jen ve třech. Neměli ani bubeníka! To vypovídá hodně o Gustavovi a Björnovi. V čemkoliv, co dělají, musí vždycky být tak extrémní a odlišovat se, jak jen to je možné. Když jsem poslouchal ´Small Faces´ oni byli nuceni poslouchat ještě nesrozumitelnější hudbu. A teď se zabývají těmi svými Ochrasy-sny a dělají populární hudbu. Jako tým jsou na sobě absolutně závislý. Gustaf by se neobešel bez Björnova hlasu a Björn by stále ještě seděl doma v dětském pokoji a brnkal si na kytaru, kdyby nebylo Gustavovy ctižádosti.

Žádné komentáře:

Okomentovat