středa 22. června 2011

Så sa John Lennons mamma också

Hodně starý rozhovor s Kerstin - Bengtsson - Norén. O Beatles, o přátelství mezi rodiči a dětmi a o tom jaké to bylo vychovat tři rockové hvězdy.

Sebedůvěra a Beatles. Tohle jsou dva faktory se kterými Kerstin - Bengtsson - Norén upekla tři ze současných nejžhavějších popstar ve Švédsku. 

- Jsem hodně hrdá, ale spala bych klidněji, kdyby měli obyčejnou práci, říká Gustavova, Viktorova a Carlova matka.

Přátelství mezi Kerstin, manželem Janem a jejich třemi syny se zdá být tím nejdůležitějším, co vládne ve vile Norénů. A také se zdá být zdrojem sebevědomí jejich synů.

- I když teď Carl Hamilton napsal celou knihu o tom, že ten, kdo je kamarád se svými dětmi nemůže být rodičem. Ráda bych si s ním o tom promluvila. Je možné být obojí! Taky jsem byla přísná! Bývalo velmi dusno, když se tihle hoši vrátili domů v noci...

Není pochyb, že by se paní Kerstin skutečně chtěla vrhnout do podobné debaty. Je přesně takhle nebojácná ve vyjadřování svého názoru. 

- Vždycky jsem byla toho názoru, že člověk by měl říct, co si skutečně myslí. 

Byli to právě Beatles kdo zanechali nejhlubší otisk v hudbě milující Kerstin. Jak se zdá, sympatie pro tuto skupinu, se stala dědičnou.

- Ačkoliv to byl objev, který učinili sami. Ve 12 se začal Gustaf hrabat mezi mými deskami Beatles. O půl roku později po mě chtěl vědět o čem jsou jejich texty. Potom už nebylo návratu.
Chtěl se stát rockovou hvězdou. Pamatuju si jedu chvíli, kdy jsem ho požádala, aby odložil kytaru a  šel si udělat domácí úkoly. Odpověděl: To říkala mám Johna Lennona taky...

Jak se zdá, ani Gustaf ani žádný z jeho mladších bratrů, nemusel dělat žádné rebélie.

- Ne, ale mláděž to dnes nedělá ve stejném rozsahu jako kdysi. Pamatuju si, jak běžné byly konflikty mezi dětmi a jejich rodiči, když jsem v 80. letech začala pracovat. Dnes je vzdálenost mezi nimi menší a oni se společně respektují. 

To ovšem neznamená, že se člověk nemůže obávat, když se vrhá do rockové branže.

- Je to riskantní svět, spala bych klidněji, kdyby měli obyčejnou práci, zároveň ale spoléhám na svoje kluky.

Ano, s mámou jako je tahle je riziko hloupého uklouznutí minimální...

Žádné komentáře:

Okomentovat